Mániám lett a dokuemntálás. Küldetésemnek érzem, hogy terjesszem a dokumentálás szokását, annak olcsó és hatékony eszközeit, mert annyi előnye van, hogy alif lehetne felsorolni. (Azért majd meg fogok próbálkozni vele.)
A héten - insa Allah - megérkezik Amerikából az a kis kütyü, amelyet rá kell illeszteni a kamerára a külső mikrofon helyére egy erre a célra kialakított kengyelbe, és a ketyere wifin keresztül élő tévéadást nyom az internetre. Magyarul, mindenhonnan, ahol van wifi, élő tévéközvetítést lehet adni, kb. 10.000 Ft-os óránként önköltséges áron.
Gondolj bele, milyen nagy a küszöb, mennyire "nehéz" eljutni egy személyes rendezvényre, főként vidékről. Komoly tétel az utiköltség, és persze a járulékos költségek, bár sokakat láttam már tréningek szünetében hazait falatozni, hogy így ne kelljen büfét vagy éttermet igénybe venni. Mindezzel együtt azt hiszem nem tévedek, hogy minden résztvevővre legalább 3 másik jött, aki nem ment el, "pedig"... Nos, ők a célcsoportja a videós közvetítésnek, az online tévéadásnak és a videokonferenciának. Az előadónak az óránkénti 10.000 Ft csekély plusz költség, viszont egyből megháromszorozza (ez most becslés, meg lehet majd mérni a tényleges arányt) azoknak a számát, akikhez el tudja juttatni az üzenetét. Nincsenek többé fizikai határok, országhatárok sem, egyszeriben az egész világ a piacunkká válik.
A videotelefonálás már majdnem olyan, mint egy személyes találkozás.
Egészen más élmény látni a másik arcát, az arckifejezésének változásait, a tartását és a mozgását, a finom, nem is tudatosítható "jeleket", amelyek végeredményeképpen nem csak ésszel értjük, hanem "érezzük is" a másikat.
Érdekes módon a videó használatával kapcsolatban - úgy látom, - megoszlanak a vélemények, és ez a megosztottság a videotelefonálásra is érvényes. Vannak, akik alig várták, hogy létezzen, készen állnak a használatra, mindenféle kreatív felhasználáson törik a fejüket. Ez a 10%, ebben az úttörő időszakban ők az én célcsoportok, ők lesznek a mozgalom jövendő vezetői. A feladat az, hogy néhány hónapon belül elérjük a havi 1 milliós jövedelmet, onnantól nyugisabb, biztosabb, "tutibb" érzés a folytatás, gondolom, ezt el tudod képzelni. "Csak az első milliómról ne kérdezzenek", szól az elhíresült modás (ki mondta?), én meg azt mondom, pont az első milliót kell megkérdeznek mindenkitől. Ahogy a rakéta kilövésénél is az első percek a legizgalmasabbak, amikor szemmel látható hatalmas energia árad ki a fúvókákból és remeg az egész szerkezet, de másodpercekig még csak meg sem mozdul. Aztán persze mégis csak mozdul, először alig láthatóan, aztán egyre biztosabban és gyorsabban. Pár perc múlva már csak távolódó csillogó, fénylő pont az égen, a Földről nézve.
Ilyen egy hálózat indulása. A legelső ember felkutatása a legnehezebb, és hasonlóan nehéz az első 2-3 jó munkatárs megtalálása is. Hallani sztorikat, hogy később "gyémántok" száznál is több prezentáció után jutottak el csak az első belépőig.
A hálózatépítés első éve a kulcs: a legtöbben (90%) itt véreznek el, érhető, ha a könyvben külön fejezetben foglalkozom "az első év: próbatételek sora" témájával annak érdekében, hogy minél nagyobb legyen a túlélők aránya.
Magam is lassan indulok, nagyon rákészülök, túlzottan is "biztosra" akarok menni, és semmiféle sales trükköt és kommunikációs ügyeskedést nem vagyok hajlandó alkalmazni. Mégis érzem, hogy ez nagyon menni fog, egyszerűen azért mert SZUPER dolog videózni és videotelefont használni, és videofelvételeken dokumentálni az eseményeket. Úgy érzem, felfedeztem valamit ezzel a dokumentálással, és ha a homeopátia képes volt arra, hogy sikeres szakmává, üzletté tegye magát, akkor ezt meg lehet csinálni a dokumentálással is. Itt is, mint mindenhol, csupán az ügyfél fejével kell gondolkodni: HELYETTE kell kitalálnom, mint a tanácsadójának, hogy miképpen használja fel a "transzparencia technikákat" a személyes arculatának megteremtésére (fejlesztésére) és arra, hogy sokan figyeljenek rá: legyenek vevők az üzeneteire.
Értékes tudás ez, szinte felbecsülhetetlen érték. Egy 1 napos Dale Carnegie tréningért már 20 éve is megérte 300.000 Ft-ot fizetni, Brian Tracy könyvein és Főnix szemináriumán pedig tízezre nevelkedtek, és tették magukévá a siker megtanulható tényezőit.
Freeland az első olyan projectem, amely mr az új módszerekkel, "full" dokumentált. Az ötlettél a sikerig hitelesítve követhető a sorsa, a fontosabb szereplők viselkedése, kommunikációja, a közönség reakciója és minden más folyama